(English further down)
Hola, cómo estás?

Acá puedes descargar el Calendario de Agosto 🙂

Por acá, bien… aunque el último tiempo he estado haciendo varias cosas nuevas que, si bien me tienen contenta, me han costado balancear y no he podido descansar mucho. Por suerte, terminé un curso de Ilustración corto que tomé y de desarrollar, algo que puede interesarte, el Taller de Lectura de Café y Collage Intuitivo que tendremos este sábado en Santiago.

Hablando de tiempo, me acordé de lo que dijo un profesor en una clase… luego de preguntarle a alguien si había hecho una tarea y que esta persona respondiera que no había tenido tiempo, él se puso aún más serio, cambió el tono de voz y dijo algo así como que si uno pensaba que no tenía tiempo, había fracasado como ser humano.

La verdad es que sí… sí me pareció muuuy exagerada su respuesta y me costó seguir el hilo de la explicación que siguió… pero esa frase me quedó grabada… traduciendo sus palabras a un lenguaje más amigable, creo que quiso decir que es importante para nosotros sentir que estamos a cargo de nuestro tiempo para administrarlo de la manera que más nos acomode según las necesidades que tengamos a corto y a largo plazo.

Para administrarlo, creo que lo mejor es entender cómo usamos nuestro tiempo actualmente. En relación a esto, hay personas que recomiendan que por una semana registremos (en una libreta o con alguna aplicación) qué hacemos durante el día y por cuánto tiempo lo hacemos. Si te parece mucho registrar lo que haces por 7 días, puedes hacerlo por menos tiempo, incluso 1 día te dará información importante. Antes de elegir los días, ten en cuenta que en la semana probablemente tienes una rutina distinta a la que tienes durante el fin de semana, así que si lo haces por más de un día, podría ser provechoso que estos días fueran una combinación de días de semana y fin de semana.

Luego de tener la información de cuánto tiempo ocupas: durmiendo, comiendo, cocinando, limpiando, movilizándote, trabajando, estudiando, conversando, en el teléfono, viendo series/películas, entre otros, puedes ver la posibilidad de combinar algunas actividades, reducir el tiempo destinado, sacar o agregar algo de tu rutina.

Si te agobias sólo de imaginar registrando todo lo que haces, puedes probar en la práctica ajustando los tiempos de ciertas tareas o combinándolas. Si eres de los que no agrega nada nuevo a su vida porque no hay energía ni tiempo para ello… recuerda que hacer algo que disfrutas, te da más energía y te alegra, así que hace que todo se vuelve mejor.

¿Estás de acuerdo con el profesor? ¿Organizas tu tiempo? ¿te alcanza o te falta? ¿agregas o tratas de agregar cosas nuevas a tu vida? feliz si respondes por correo y comentas conmigo tus respuestas/ideas (hola@carorobp.cl) y aún más feliz si lo haces con todos nosotros más abajo, en la sección de comentarios.

Con cariño,

Caro

ENGLISH
Hi, how are you?

Here you can download August Calendar.
How are you doing?


Over here, I’m fine … last couple of months I’ve been doing several new things that make me happy but have been hard to balance so I’ve not been able to rest much. Luckily, a short Illustration course that I took finished and also I stopped developing and started sharing, something that may interest you, the Coffee Reading and Intuitive Collage Workshop that we will have this Saturday in Santiago.

Speaking of time, I remembered what a teacher said during a class … after asking someone if she/he had done a homework and this person replying that he hadn’t had time to do so, he became even more serious, changed his voice and said something like if you thought you didn’t have time, you had failed as a human being.

The truth is that, yes … yes, I found his answer very exaggerated and I’d trouble following the thread of the explanation that followed … but that phrase got stucked in my mind… translating his words into a more friendly language, I think he meant that it’s important for us to feel that we are in charge of our own time to manage it in the way that best suits us according to the needs we have in the short and long term.

To manage it, I think it’s best to understand how we use our time in a daily basis. In relation to this, there are people who recommend keeping track (in a notebook or with some applications) for a week of what we do during the day and for how long we do it. If you think is too long to do it for 7 days, you can do it for less time, even 1 day will give you important information. Before choosing the days, keep in mind that during the week you probably have a different routine than the one you have during the weekend, so if you do it for more than one day, it would be helpful if these days were a combination of week and weekend days.

After having the information on how much time you spend: sleeping, eating, cooking, cleaning, mobilizing, working, studying, chatting, on the phone, watching series / movies, among others, you can check the possibility of combining some activities, reducing their time, take out from or add into your routine something.

If you are overwhelmed just imagining keeping track of everything you do, you can just try to adjuste the time you use for certain tasks or try combining different tasks that could work together. If you are someone who doesn’t add anything new to her/his life because there is no energy or time for it … remember that doing something that you enjoy, gives you more energy and makes you happier, so everything gets better.

Do you agree with the teacher? Do you organize your time? Do you have enough time or you miss some? Do you add or try to add new things into your life? I’ll be happy if you want to share your thoughts in an email (hola@carorobp.cl) and even happier if you want to share your thoughts openly with all of us here, in the comment section.

With love,

Caro
I dont ever feel I have enough time in a day. I am always cleaning dirty dishes, dirty kitchen, organizing toys cleaning spills. Life is crazy as a SAHM with 2 little ones. When my husband comes home it starts all over again. Sigh. Chilean Men.
Ufff, Amy… I can’t even imagine how hard must be with 2 little ones… about the husband, don’t know if is going to be a great help but I want to share next month 2 documents or ideas that have been useful for me to talk more about parents and home chores. If you need them asap, let me know and I’ll send them to you. A big hug!