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Hola, cómo estás?

Ac√° puedes descargar tu calendario de Marzo.

El otro d√≠a, mientras hablaba con dos vecinos que se acababan de conocer,¬†se dieron cuenta que ambos sufrieron accidentes la noche de A√Īo Nuevo. Uno de ellos,¬†se negaba a aceptar que su a√Īo hab√≠a empezado de esa manera y planeaba hacer otra celebraci√≥n. Hablamos sobre el A√Īo Nuevo Chino.

En esa conversaci√≥n, comparamos los accidentes con los cambios de a√Īo, porque estos provocan una evaluaci√≥n: c√≥mo estoy, d√≥nde estoy,¬†qu√© siento…¬†¬Ņc√≥mo llegu√© a esto? / ¬Ņpor qu√© pas√≥ esto?

Luego de la confusi√≥n y rabia que sigue a un accidente, llega en alg√ļn momento la sensaci√≥n de agradecimiento. No importa lo que haya pasado, uno agradece que fue lo que fue y no m√°s que eso…¬†agradecer se siente¬†bien.

Se han hecho estudios psicológicos que han comprobado los beneficios que trae practicar diariamente la Gratitud. Dicen que agradecer diariamente: mejora nuestro ánimo, nos trae al presente, disminuye la crítica, entre otros beneficios.

En internet hay ejemplos de ejercicios diarios de agradecimiento para realizar en un momento concreto del d√≠a o cada vez que algo no sale como queremos. Se puede pensar/hablar o escribir lo que agradecemos.¬†Para¬†el segundo caso, he escuchado de diarios/cuadernos o¬†frascos con papeles¬†(¬ęgratitude jar¬Ľ).

Quiero¬†empezar con alguno…

¬ŅTe motiva hacer algo as√≠?

¬ŅTe gustar√≠a recibir los calendarios para colorear todos los meses? env√≠a un correo a¬†hola@carorobp.cl

Qué estés bien!

Caro


Hi, how are you?

Click here to download March calendar.

The other day, while I was chatting with two neighbors which just met each other, they realized both had had accidents on New Years Eve. One of them refused to accept that her year had started in that way and planned to make another celebration. We talked about Chinese New Year.

In that conversation,¬†we compared Accidents with New Years, because they both provoke us to evaluate: how am I?, where am I?, what do I feel?… how did I get here? / Why did this happened?

After the confusion and anger that follows an accident, comes at some point the feeling of gratitude. No matter what happened, one is grateful that it was what it was and no more than that… gratitude¬†feels good.

Psychological studies have proven the benefits of feeling grateful in a daily basis. They say: improves our mood, brings us to the present, diminishes criticism, among other benefits.

There are examples of daily gratitude exercises on internet. They ¬†could be perform¬†at a specific time of the day or each time something does not go as expected. You can think / talk or write down what you are thankful for. For the second option, I have heard of diaries / notebooks or jars with papers (¬ęgratitude jar¬Ľ).

I want to try one¬†out…

Do you feel like doing something like that?

Would you like to receive coloring calendars every month? just write and email to hola@carorobp.cl

All the best!

Caro